Otoky v těhotenství – co na ně pomáhá?

Nevolnost, netradiční a často i bláznivé chutě či bolesti prsou – tohle všechno jsou nejčastější těhotenské příznaky, kterými si možná taky procházíš. Ráno se ti chce zvracet, odpoledne plácáš páté přes deváté a na prsa si nemůžeš sáhnout – neboj se. Tyhle pocity já moc dobře znám. Kromě toho všeho, jako by toho snad nebylo málo, tě možná trápí i otoky, kvůli kterým se ti z nohou stávají malá pádla a tvoje prsty vypadají jako malé buclaté párečky. Není to nic příjemného viď?

Jedná se o normální jev, nebo je potřeba se obávat?

Když se ráno probudíš a jen marně si na nohou hledáš kotníky, podíváš se do zrcadla a nemůžeš svůj odraz poznat nebo kvůli nateklým prstům zoufale stahuješ prstýnek z prsteníčku, určitě tě napadne: „je tohle sakra normální?!“. U někoho se otoky objeví dříve, u někoho se mohou objevit třeba až na konci těhotenství. Jedno však zůstává stejné: všechny se ptáme, jestli je to ještě v pořádku, nebo jestli už máme začít plašit.

Pokud tě kromě otoků netrápí nic jiného a vypadáš prostě jen jako nafouklý tuleň, nemusíš se ničeho bát. Prostě to jen vydrž. Pozor ale na další možné příznaky, které se mohou k otokům přidat – mluvím teď o onemocnění, které se jmenuje preeklampsie a které je nebezpečné jak pro tebe, tak i pro toho drobečka, co máš pod srdcem. Jakmile se k otokům přidá vysoký krevní tlak, pocit na zvracení nebo třeba mdloby, pak se raději poraď s lékařem.

Jak se těch otoků zbavit?!

Věř mi – na tohle jsem se taky často ptala. A nejenom jednou, tím si můžeš být jistá! Kdykoli jsem měla nohy jako lodě a místo prstů buřtíky, ptala jsem se sama sebe, jak se těch otoků zbavit a konečně zase vypadat jako člověk. Takže mě vůbec nepřekvapuje, že se ptáš na to samé a chceš si nějakým způsobem ulevit.

Poradím ti dlouho nestát na nohou, a pokud to půjde, snaž se vyvarovat i dlouhého sezení. Moc tomu nepomáhá ani překládání nohy přes nohu. To si ty nožky během sezení radši vyhoď na stůl obě. Možná by ti mohly pomoci i kompresivní punčochy nebo podkolenky, na které se můžeš zeptat v lékárně, nebo se po nich porozhlédnout na internetu. Co se stravy týče, zařaď do jídelníčku více bílkovin. Najdeš je v masu, mléčných produktech nebo v luštěninách. Jestli ti to tvé bříško dovolí, lež na boku, to taky pomáhá.

Přidej se k nám také na Facebooku.

Autor příspěvku: admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *